Webnoloji Weblog

Webnoloji.Com Blog

E-Posta ve Spam Üzerinden Oyun’a Eksen’e kadar Mynet Değerlendirmesi

Posted by enginata 2 Ocak, 2009

Yıllar önce mynet belkide yeni yeni duyulmaya başlamışken mynet üzerindeki servisleri kullanabilmek için bir hesap açmıştım. Tabi bu tür portallarda bir hesap açtığınızda posta, oyun, emlak gibi servislerin hepsinden yararlanabiliyorsunuz.

Neyse geçen bu kadar zamanda e-posta hesabını belki 3-5 defa kullanmışımdır. Ama bugün itibariyle bir kontrol ettim ki neredeyse hiç sağa sola vermediğim, hiç mail atmadığım e-posta adresime spamlar yağmış. Spam filtresi de mübarek en dandikleri bile yakalayamamış.  Hadi filtrede sorun olabilir fakat bu e-posta adresim nerden nasıl yayıldı?

Aklıma birkaç ihtimal geliyor…

  1. Mynet’e üye olurken formda doldurduğum alanların birinde bilgilerimin paylaşılması gibi bir ibareyi işaretledim (ki sanmıyorum.)
  2. Kullanıcı adımı tahmin ettiler.
  3. Mynet E-postalarımızı satıyor.

İhtimalleri değerlendirince 1. ihtimal otomatik olarak eleniyor. 2. ihtimali doğru varsaysak madem böyle bir durum var iyi derecede spam gelmesi lazım üyelere. O zaman o bollukta nasıl hala ultra geçirgen bir filtreleri mevcut? Dünya mail bank adı altında faydalıyı bırakın bir iş yaptığını sanan zibidilerin eline kadar düşen e-posta adresimden ötürü 3. ihtimal en kuvvetlisi görünüyor.

Mynet’ten konu açılmışken diğer servisleri hakkında da birkaç şey yazmak isterim.

Daha geçtiğimiz hafta, oyun odalarında da çok fuzuli kullanıcının gezdiğini, orda oynanan oyundan tat alamadıklarına dair, birkaç serzeniş arkadaştan duymuştum.

Mynet Eksen ise facebook’un Türkçeleşmesinden ötürü bir potansiyel elde edebilmiş değil.

Mynet Emlak ve Otomobil ile 2008 içinde birkaç ilan verdim. Ama gösterim oranlarını pek yeterli görmedim. Zaten çok fazla kişi bakmadığından ötürü de mynet aracılığıyla bana ulaşan olmadı.

Ancak Bilenkazanır hoşuma giden bir servis. En azından öğrencilerimin tenefüslerde falan bu servisle bilgilerini tazelemeleri beni sevindiriyor.

Proservis ise az önce tekrar baktım pahalı kaçmış biraz, doğru hatırlıyormuşum. Demek ki herkesle uğraşmak istemiyorlar diye yorumlanabilir.

Başka ne kaldı? Mysite!!! Mysite iyi ücretsiz hizmetleri her zaman sevmişimdir. Bu tür hizmetler web site oluşturmanın ilk adımlarıdır. Biz de öyle başlamıştık ama domain işi kötü. Mesela webnoloji.sitemynet.com çok uzun. Hadi neyse dedik ya sağ üstte çıkan ek pencereye ne demeli? Bi site açtım az önce sağ üstteki link pencerenin arkasında ve görünmüyor. Mynet’in bu tür bir reklama ihtiyacı mı var en azından bunun yerine sitenin üstüne ince bir satır ekleyebilirlerdi.

Arama alt yapısı zaten Google’a emanet.  Üzerine pek yorum yapmaya gerek yok.

Gelelim Grup ve Icq hizmetlerine. Bence bunlar biraz fos. Hele googlegroups, yahoogroups ve Msn varken.Yani ne oranda kullanılıyor az çok tahmin ediyorum ama emin değilim. Şu ana kadar kullanan ne gördüm ne duydum.

Vdo servisi ise Youtube engellemesinden ötürü biraz ivme kazanmış olabilir belki. Yine de vdo üzerinden bir video’ya internette pek raslamadım. Şuan açtığımda ise bikinili güzeller, ftv güzelleri, mankenler adları altında videoların en çok izlenenler bölümünde en üst sıralarda olduğunu görünce, bu servisinde büyük bir kullanıcı yelpazesine hitap etmediği kanaatine vardım.

Yine de Mynet 14 yılı aşkın yayın hayatında Türkçe portallar arasında ön sıralarda yerini korumuş ve birçok ücretsiz hizmetiyle Türk kullanıcıların beğenisi kazanmıştır. Bu arada Mynet’in her türlü cevap hakkı saklıdır…

Bir Cevap Yazın

 
